5, der Grad des Prostatakarzinoms

Metastasiertes Prostatakarzinom: Entstehung, Untersuchung & Behandlung

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Zusammenfassung: Das Prostatakarzinom PCa stellt derzeit in Deutschland die häufigste Krebsursache und 5 dem Bronchial- und Kolorektalkarzinom die dritthäufigste Krebstodesursache des Mannes dar. Für die Behandlung des lokal begrenzten PCa, stehen mit der radikalen Prostatektomie, der externen Bestrahlung und der Brachytherapie potentiell der Grad des Prostatakarzinoms Therapieansätze zur Verfügung. Für Patienten mit metastasiertem, hormonrefraktärem Erkrankungsstadium bestehen trotz der insgesamt oft langen Krankheitsverläufe keine kurativen Therapieoptionen zur Verfügung.

Hier rückt die palliative Zielsetzung in den Vordergrund. Ziel dieser Studie war die Untersuchung der Effektivität der Grad des Prostatakarzinoms Toxizität wiederholter Docetaxel-Blockapplikationen bei biochemischem Progress im Intervall nach Docetaxelbehandlung. Drei von fünf Patienten erreichten auch in einem dritten Therapieblock ein biochemisches Ansprechen. Der Unterschied des biochemischen Ansprechens nach Mehrfachgabe Docetaxel-basierter Chemotherapie war im Vergleich zur Einfachgabe nicht signifikant.

Das mediane Gesamtüberleben der Patienten, die eine Blocktherapie erhielten, lag bei 12 Monaten. Dagegen betrug das mediane Gesamtüberleben der 18 Patienten, die zwei oder mehr Blöcke Docetaxel-basierter Der Grad des Prostatakarzinoms erhielten 35 Monate und erwies sich als signifikant länger. Bezüglich der Toxizität der Grad des Prostatakarzinoms der Verträglichkeit unter Therapie, zeigte sich auch bei wiederholter Docetaxelapplikation insgesamt eine gute Verträglichkeit.

In nachfolgenden Behandlungsblöcken konnte keine signifikante Toxizitätssteigerung aufgezeigt werden. Eine nicht signifikante Verminderung des Allgemeinbefindens Karnofsky-Index der Patienten konnte sowohl im zweiten als auch 5 dritten Block festgestellt 5.

In der hier beschriebenen Studie wurde die Effektivität und Toxizität nach wiederholter Applikation Docetaxel-basierter Chemotherapie untersucht und 5 konnte gezeigt werden, dass die Mehrfachgabe zu einem gesteigerten biochemischen Ansprechen und einer signifikant höheren Überlebenszeit führen kann. Die vorliegende Untersuchung zeigt, dass bei einem ausgewählten Patientenkollektiv mit guter Verträglichkeit und PSA-Ansprechen unter Block eins, die wiederholte Docetaxel-Applikation effektiv und sicher ist.

Summary: Prostate cancer PC currently is the most common cause of cancer in Germany 5 men. Additionally it is behind the bronchial and the colorectal carcinoma the third most frequently listed cause of death by cancer for men. For the treatment of the localized PC, potentially curative therapy approaches such as the radical prostatectomy, the external radiotherapy and the brachytherapy are available.

For patients with a metastasized, hormone refractory prostate cancer HRPC no options for curative therapies are obtainable. In these cases the focus is on the palliative objective. Since docetaxel is the only approved active agent and the chosen therapeutic for patients suffer HRPC.

However, until today no systematic standard therapy exists in patients who progressed PSA-increase after successful first-line docetaxel therapy.

The aim of this study was to analyze the efficiency and the toxicity of intermittent docetaxel-chemotherapy in patients with PSA-increase in der Grad des Prostatakarzinoms interval after successful first-line docetaxel-based therapy. The data analysis was carried out on 46 patients with metastasized HRPC.

PSA-response, survival time, toxicity and change of the general condition Karnofsky-Index were evaluated systematically. SPSS Three of five patients achieved a biochemical response also in the third application. The biochemical response after intermittent docetaxel-chemotherapy showed no significant differences compared to a single application of docetaxel-based chemotherapy. The median overall survival of patients who received one cycle was 5 months.

In contrast, the median overall survival of 18 patients der Grad des Prostatakarzinoms received two or more cycles of docetaxel-based therapy was significantly longer. With regard to the toxicity 5 the tolerance of the docetaxel-based therapy, a good tolerance was shown under first-line docetaxel as well as under intermittent der Grad des Prostatakarzinoms applications. In subsequent cycles of treatment toxicity did not rise significantly.

A non-significant decline of the general condition Karnofsky-Index of the patients could be assessed in the second and the third cycle. The introduction of the taxanes and their derivatives, in particular of docetaxel, opened new opportunities and perspectives in the treatment of the HRPC.

With the help of two well-known and independent Phase-III studies it was possible to prove that docetaxal leads to a significant advantage of overall survival compared to the application of Mitoxantron. With this thesis we evaluated efficiency and toxicity of intermittent docetaxel-based chemotherapy and it was shown that intermittent docetaxel applications leads to der Grad des Prostatakarzinoms increased biochemical response and a significant longer time of overall survival.

Thereby the results of a former Phase-II study, which evaluated the intermittent application of docetaxel in line with the biochemical and clinical progress and which showed an increased PSA-response within an overall good tolerance for the 5 with HRPC, were reinforced.

The present analysis shows, that intermittent docetaxel therapy is well tolerated and shows high response rates in the second and third sequence of treatment in selected HRPC patients, who presented with low docetaxel toxicity, good clinical condition and responded to prior docetaxel-based treatment.

Publikationsserver der Universitätsbibliothek Marburg. Effektivität und Verträglichkeit wiederholter Applikationen Der Grad des Prostatakarzinoms Chemotherapie in der Behandlung 5 hormonrefraktären Prostatakarzinoms. Efficacy and toxicity of intermittent docetaxel chemotherapy for hormone refractory prostate 5. Toxizität, Wirksamkeit, Docetaxel, efficacy, sequential treatment, chemotherapy, wiederholte Therapie, Prostatakarzinom, prostate cancer, docetaxel, Chemotherapie, toxicity.

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