BPH operiert

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BPH operiert browse Academia. Skip to main content. You're using an out-of-date version of Internet Explorer. Log In Sign Up. Add Social Profiles Facebook, Twitter, etc. Oliver Micke. Unfollow Follow Unblock. Other Affiliations:. Psychology and Oncology. Cystosarcoma phylloides is a BPH operiert, mostly benign tumor of the breast.

In most cases curative treatment is possible with complete surgical excision of the lesions. There are only There are only few reported successful treatments radiotherapy in cystoarcoma phylloides.

Radiotherapy is indicated in patients with locoregional recurrent disease and those with symptomatic metastases. Patient: We present a case of a year-old women with a painless mass in the right breast. Clinical examination showed a large, firm tumor and axillary lymph node metastases. The patient underwent mastectomy and axillary lymph node dissection. Despite a R0 resection the patient developed 4 thoracic wall recurrences within 2 years.

At 18 months there were additional multiple pulmonary and pleural lesions with a maximum diameter of 6. Subsequently the patient received polychemotherapy. There was a significant response of the thoracic wall disease as well as of the pulmonary and pleural lesions.

Six months later there was further progress of the thoracic wall disease and the pulmonary lesions. Following this the patient BPH operiert radiation therapy of her BPH operiert thoracic wall with 50 Gy which lead clinically to a quick response. For the past 5 months there has been no evidence of thoracic wall disease recurrence.

Conclusion: This is an unusual case of cystosarcoma phylloides and response to different therapeutic modalities. Cystosarcoma phylloides showed to be a radiosensitive tumor. Thus postoperative radiation therapy is indicated to prevent local recurrences. Das Cystosarcoma phylloides ist BPH operiert seltener, meist benigner Mammatumor.

In den meisten Fällen kann er durch eine komplette chirurgische Exzision der Läsionen geheilt werden. In der Literatur liegen nur wenige Daten zur erfolgreichen Strahlentherapie beim Cystosarcoma phylloides vor. Die Strahlentherapie ist indiziert bei lokoregionären Rezidiven und bei symptomatischen BPH operiert. Patientin: Wir berichten über eine jährige Frau, die sich mit einer schmerzlosen Schwellung der rechten Brust vorstellte.

Es erfolgte eine Ablatio mammae mit Axilladissektion. Obwohl es sich um eine R0-Resektion handelte, kam es innerhalb von zwei Jahren zu vier Thoraxwandrezidiven. Nach 18 BPH operiert fanden sich zusätzich rechts pulmonal und pleural mehrere weichteildichte Herde mit einem maximalen Durchmesser von 6,5 cm Abbildung 1. Daraufhin wurde eine Polychemotherapie durchgeführt.

Es kam zu einem deutlichen Regress des Thoraxwandrezidivs sowie der pulmonalen und pleuralen Herde. Sechs Monate später trat erneut ein Progress des Thoraxwandrezidivs und der pulmonalen Herde auf Abbildung 2. Es wurde daraufhin eine Strahlentherapie der rechten Thoraxwand mit 50 Gy durchgeführt, was klinisch zu einem raschen partiellen Regress des Rezidivs führte. Seit fünf Monaten ist es im Bereich der Thoraxwand zu keiner neuen Tumorprogredienz gekommen. Schlussfolgerung: Dies BPH operiert ein ungewöhnlicher Fall eines Cystosarcoma phylloides mit Ansprechen auf unterschiedliche Therapien.

Das BPH operiert phylloides erwies sich als ein radiosensitiver Tumor. Deshalb ist zur Verhinderung eines BPH operiert eine postoperative Radiotherapie indiziert. View on dx. Save to Library. To BPH operiert the efficacy of multimodality therapy in patients with esthesioneuroblastoma ENB. There were 14 tumors stage B and 33 stage C according to the Kadish classification. Initial treatment included surgery alone in seven patients, radiotherapy RT with or without chemotherapy CTX in twelve, surgery plus postoperative RT in 15, BPH operiert multimodality therapy surgery plus pre- or postoperative CTX plus postoperative BPH operiert in None of the patients with multimodality treatment had a metastatic relapse.

Conclusion: Multimodality treatment surgery plus pre- or postoperative CTX plus postoperative RT appears to be highly efficient in preventing local and systemic relapse in patients with advanced ENB.

Timing and optimal BPH operiert of CTX need to be further evaluated. Keiner der Patienten mit multimodaler Therapie entwickelte Metastasen. Der Zeitpunkt und die optimale Zusammensetzung einer Polychemotherapie müssen weiter untersucht werden. Background and Purpose: The anti-inflammatory effect of low-dose radiotherapy is clinically well described. Nevertheless, until now neither the optimal dose nor the background of tissue reactions have been defined.

The current study BPH operiert current study examines the influence of low radiation doses on neutrophilic granulocyte function, which could be helpful in finding the optimal dose for either stimulation or suppression of anti-inflammatory activity. Granulocytes were incubated 48 h in RPMI and irradiated with single BPH operiert of 0.

Their function BPH operiert assessed by measuring granulocytic BPH operiert of reactive oxygen species ROS with luminol-enhanced chemiluminescence after stimulation with phorbol myristate BPH operiert PMA. The relative ROS release showed a significant increase at 1. These results may provide a further explanation for the local anti-inflammatory effect of low-dose ionizing irradiation Hintergrund und Ziel: Der antiinflammatorische Effekt niedrigdosierter Strahlentherapie ist klinischerseits bereits gut beschrieben.

Dennoch konnte bis heute weder BPH operiert optimale Dosierung noch die Grundlage der Gewebereaktion definiert werden. BPH operiert vorliegende Studie untersucht den Einfluss BPH operiert Strahlendosen BPH operiert die Funktion neutrophiler Granulozyten, um so Hinweise auf die BPH operiert Dosis zur Stimulation bzw. Unterdrückung antiinflammatorischer Aktivität zu erhalten.

Material und Methodik: Native humane neutrophile BPH operiert wurden von drei gesunden Probanden mittels Dichtegradienten gewonnen. Die relative ROS-Freisetzung zeigte einen signifikanten Anstieg bei 1,5 Gy p Schlussfolgerung: Diese Ex-vivo-in-vitro-Untersuchung an nativen humanen neutrophilen Granulozyten zeigte einen Anstieg der Granulozytenfunktion bei 1,5 Gy sowie einen signifikanten Abfall bei 3,5 und 4,0 Gy, wie er schon für verschiedene Phänomene niedrigdosierter Strahlentherapie beschrieben worden BPH operiert.

Die Ergebnisse können einen weiteren Erklärungsansatz für den lokalen entzündungshemmenden Effekt niedrigdosierter Strahlentherapie bieten. View on springerlink. Randomized multicenter trial on the effect of radiotherapy for plantar Fasciitis painful heel spur using very low doses - a study protocol more. Radiotherapy in langerhans cell histiocytosis - a rare indication in a rare disease more.

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In a In a PCS was conducted in all German radiotherapy RT institutions by mailing a standardized structured questionnaire, to assess patients accrual, number, pretreatment, treatment indications, RT, and target volume concepts for irradiation in aggressive fibromatosis.

In addition, the treatment outcome of individual patients was evaluated. The PCS was structured and analyzed according to the model for quality assessment by Donabedian in three major components: structure, process, and outcome evaluation.

A total of institutions returned the questionnaire: A total accrual rate of patients per year was reported with median number of 2 BPH operiert cases per institution. Satisfactory data for a long-term clinical evaluation was reported for patients from 19 different institutions. The applied total doses ranged between 36 and 65 Gy median, 60 Gy.

The BPH operiert control rate was BPH operiert clear dose-response relationship could be established, but there was a tendency toward a lower local control rate in patients with a higher number of operative procedures before RT and patients treated for recurrent aggressive fibromatosis. This study comprises the largest database of cases reported BPH operiert RT in aggressive fibromatosis.

Radiotherapy provides a high local control rate in the postoperative setting and in unresectable tumors. This PCS may serve as a starting point for a national or international prospective multicenter study or registry, or both.

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